Ćwiczenia odchudzające


Jest wiele sposobów na pozbycie się tkanki tłuszczowej, wystarczy po prostu się ruszać. Nie ważne co się robi (biega, jeździ na rowerze) bez ruchu nic z tego nie będzie. Przedstawiam tu kilka rodzajów ćwiczeń, treningu  który pozwala na zredukowanie tkanki tłuszczowej.

Fat burning

Czyli "spalanie tłuszczu". Polega na umiarkowanie intensywnych i łatwych ćwiczeniach. Maksymalne tętno podczas ćwiczeń ustala się w sposób indywidualny według wzoru: 220 minus wiek. Generalnie im więcej chce się schudnąć, tym częściej i więcej trzeba trenować. Wynika to z prostego faktu, że organizm spala zapasy tłuszczu dopiero po 15-20 minutach, dlatego więc zaleca się minimalną długość treningu 30 minut. Optymalnie jednak trening powinien trwać minimum godzinę.

Fat burning

Podczas ćwiczeń dobrze jest wykonywać od 15 do 20 powtórzeń, przy czym ostatnie powtórzenia powinny sprawiać trudności - ważny jest więc dobór odpowiedniego obciążenia. Istotną sprawą jest intensywność ćwiczeń regulowana poprzez długoć odpoczynku. Odpoczynek pomiędzy seriami nie może być zbyt długi, najlepiej jeśli nie przekracza 1 minuty. Trzeba pamiętać, że na proces spalania tkanki tłuszczowej poza wysiłkiem ma wpływ racjonalna dieta.

Aby schudnąć, trzeba spalić więcej kalorii, niż ich przyswoić. Stosując odpowiednio tą metodę można nawet zgubić około 1 kg w ciągu 1 tygodnia co odpowiada ok. 8 tys. kalorii. Nie koniecznie musi to jednak oznaczać zmianę wagi, gdyż ćwicząc rozwijają się mięśnie.Efekt jednak powinien być widoczny w obwodzie części ciała, które ćwiczymy.

Więcej o Fat burning

ćwiczenia

Hi impact aerobic oraz Hi-Lo aerobic

Hi impact aerobic to niezwykle dynamiczne ćwiczenia świetne dla osób o dobrej kondycji fizycznej. Ćwiczenia te polegają głównie na wykonywaniu skoków, podskoków, obrotów oraz zawierają elementy biegu. Tętno podczas ćwiczeń może wzrosnąć nawet do 160-180 uderzeń na minutę. Tempo muzyki jest dobierane do tempa ćwiczeń.

Low impact aerobik to z kolei ćwiczenia, w których jedna noga musi zawsze pozostawać na podłożu w trakcie wykonywania prostych układów kroków, wykroków, czy też elementów marszu o niskiej intensywności. Tętno podczas ćwiczeń zawiera się w przedziale 100-150 uderzeń na minutę

Z kolei HI-LO aerobik to połączenie obu wyżej wymienionych aerobików. Jest to obecnie najpopularniejsza forma aerobiku spotykana w fitness klubach. Pozwala ona się wypocić, wytańczyć oraz wzmocnić układ sercowo-naczyniowy, spalić sporo kalorii a także poprawić naszą kondycję.

Więcej o Hi-Lo aerobiku

Circuit - trening obwodowy

Trening obwodowy (Circuit training) pozwala na spalenie 15-20 kalorii w ciągu minuty. Trening obwodowy to urozmaicone i szybkie ćwiczenia. Jest to świetny sposób na poprawienie mobilności, siły i mięśni.Trening ten łączy zestaw 6 do 10 ćwiczeń siłowych tak, że wykonywane są one po kolei.

step

Każde ćwiczenie ma określoną liczbę powtórzeń, które trzeba wykonać w określonym czasie zanim przejdzie siędo kolejnego ćwiczenia. Ćwiczenia są oddzielone, krótkimi przerwami natomiast przerwa pomiędzy przebiegami ćwiczeń ulega zwiększeniu po zakończeniu jednego przebiegu. Liczba przebiegów ćwiczeń może się wahać od 2 do 6 w zależnościod poziomu zaawansowania. Nie zależnie od wykonywanych ćwiczeń przerwa pomiędzy nimi nie powinna przekraczać 15-20 sekund. Cały trening powinine się zawrzeć w 30-40 minutach. Więcej o Circuit

Step

Zwany także benchstep, step-tralning, bench-aerobic, step heart czy low-impact bench. Po raz pierwszy pojawił się w Ameryce w roku 1991. Jest to platforma składająca się z płyt podnoszących wysokość w zależności od stopnia wytrenowania. Pozwala na wykonywanie ponad 200 różnych ćwiczeń w rytm muzyki. Jest to intensywna forma ruchu, powodująca utratę kalorii, ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej oraz wzmacnia mięśnie nóg . Wpływa także pozytywnie na układ krwionośny.

Ważne: osoby mające problem ze stawami nie powinny trenować na stepie, gdyż w trakcie ćwiczeń dochodzi do sporych przeciążeń kolan, bioder i kostek. Średnio zaawansowane osoby powinny ćwiczyć na stepie o maks. wysokości 20 cm.