Ćwiczenia na cellulit


Cellulit najczęściej występuje na nogach, udach i pośladkach. Może się pojawić nawet u osób szczupłych bo proces jego tworzenia zależy od kurczenia i rozciągania się skóry w wyniku wahania się poziomów kwasów tłuszczowych.

Ćwiczenia na cellulit potrafią przynieść efekty jeśli są stosowane regularnie i przez dłuższy okres czasu. Tego typu ćwiczenia zazwyczaj związane są z ruchem części ciała dotkniętych cellulitem. W poniższym artykule skupimy się głównie na ćwiczeniach na uda.

ćwiczenia na cellulit

Ćwiczenia na cellulit na udach

Ćwiczenia jak rozciąganie, czy jogging są efektywną strategią w walce z cellulitem. Tego typu ćwiczenia powodują napinanie mięśni, dzięki czemu stają się one mocniejsze co w ostateczności prowadzi do pozbycia się tłuszczu pod skórą. Przyjrzyjmy się dokładniej tego typu ćwiczeniom.

Chodzenie

Zwykłe chodzenie może być bardzo pożyteczne w walce z cellulitem. Codzienne spacery do 30 minut do godziny mogą dać efekty. Akurat to w dość łatwy sposób można zastosować w codziennym życiu. Zamiast jechać tramwajem, czy autobusem do pracy, szkoły spróbuj przejść się codziennie na nogach. Jeśli mieszkasz daleko wysiądź kilka przystanków wcześniej a resztę drogi pokonaj na nogach.

Jogging

Bieganie to jedno z najlepszych ćwiczeń kardio, które może pomóc w spaleniu nadmiaru tłuszczu z ciała, w tym z okolic ud. Najlepszą porą na bieganie jest rano, kiedy powietrze jest świeże.

Przysiady

To świetne ćwiczenie na nogi i biodra. Pomagają one wzmocnić łydki i kości biodrowe, ale także pozytywnie wpływają na górną część ud i pośladki. Jak je prawidłowo wykonać? Otóż jest to proste. Stań w pozycji wyprostowanej w lekkim rozkroku. Powoli zacznij opuszczać się na nogach, zginać kolana, przy czym górna część ciała powinna być cały czas wyprostowana. Zejdź do poziomu, w którym twoje uda będą równolegle do podłogi. Zatrzymaj się w tym momencie na kilka sekund napinając mięśnie. Następnie podnieś się. Wykonuj je regularnie przez około 15 minut.

Wykopy

To ćwiczenia celujące dokładnie w uda. Ich wykonywanie jest całkiem proste. Stań prosto, następnie zegnij ciało w kierunku podłogi i dotknij dłońmi podłogę. Następnie podnieś zgiętą nogę i kopnij nią w tył aż do jej wyprostowania. Zrób kilka powtórzeń na każdą nogę.

ćwiczenia na cellulit Wypady

Jedno z lepszych ćwiczeń na cellulit na udach. Aby je wykonać stań prosto i wysuń prawą nogę do przodu. Następnie obniż lewą nogę poprzez zginanie kolana. Prawe kolano nie powinno się przesuwać do przodu w trakcie ruchu, górna część ciała powinna być wyprostowana. Wytrzymaj w tej pozycji kilka sekund i wróć do pozycji startowej. Wykonaj przynajmniej kilka powtórzeń na każdą nogę.

Podnoszenie nóg

Można wykonywać podnoszenie boczne lub na wprost. Połóż się na lewej stronie i wyprostuj nogi. Pod głowę podłóż rękę. Podnoś nogę do góry. Zrób kilkanaście powtórzeń na każdą nogę. Przy wykonywaniu podnoszenia na wprost możesz podnosić nogi pojedynczo albo razem.

To były najlepsze ćwiczenia antycellulitowe na uda. Jeśli tylko będziesz regularnie wykonywać część z nich z czasem pozbędziesz się cellulitu.