Ćwiczenia na orbitreku


Co jest lepsze orbitrek, czy bieżnia? To pytanie często pada w Internecie. Otóż obie maszyny mają swoje zalety i można ich używać na siłowni jak i w domu. Bieżnia jest bardziej intuicyjna, bo wystarczy po niej tylko biec. Zaletą orbitreka jest jednak, to że nie obciąża mocno stawów. Wystąpienie więc kontuzji podczas ćwiczeń na maszynie eliptycznej jest więc niewielkie.

Zalety ćwiczeń na orbitreku

Można wykonywać różnorodny trening. Zmieniając nachylenie można sprawić, że ruch będzie odpowiadał bieganiu pod górkę. Dla cięższych ćwiczeń można zwiększyć opór lub zastosować interwały, w których na zmianę opór jest mocny i słaby. Jeśli tylko będziesz często zmieniać ustawienia to nie znudzisz się szybko.

Maszyny eliptyczne nie obciążają stawów jak kolana, biodra, czy kostki. Jest to więc zalecane urządzenie dla osób mających z nimi problemy.

ćwiczenia na orbitreku

Ćwiczenia na orbitreku to ćwiczenia aerobowe, które idealnie nadają się do spalania tłuszczu oraz utrzymania serca w dobrej kondycji.

Dodatkową zaletą orbitrek jest to, że posiada drążki, którymi można ćwiczyć również ramiona. Orbitrek daje więc możliwość ćwiczenia całego ciała czego nie daje ani rower stacjonarny ani bieżnia. Drążki zapewniają także lepszy balans ciała.

Podczas treningu na maszynie eliptycznej można spalić do 400 kalorii przez 30 minut. Więcej o kaloriach spalanych na orbitreku dowiesz się tutaj: kalorie spalane na orbitreku.

Przykładowy trening na orbitreku

Trening powinien zaczynać się powoli, spokojnie przechodzić w intensywny, aby w końcu zakończyć się na niskim poziomie natężenia wysiłku. Oto kilka wskazówek na to jak może wyglądać trening na maszynie eliptycznej.

- przez pierwsze 5 minut rozgrzej się

- następnie 10 minut ćwicz na najniższych ustawieniach

- powoli zwiększaj opór pedałów i ćwicz na każdym poziomie przez 5 minut

- dojdź do największego właściwego dla ciebie oporu i pozostań na nim przez 5 minut

- następnie obniż poziom do średniego dla siebie i ćwicz na nim przez 5 minut

- na koniec ustaw najniższy poziom trudności i ćwicz na nim 10 minut co pozwoli ochłodzić się mięśniom

- wyłącz maszynę i spocznij na 5 minut, napij się wody i daj chwilę odpocząć organizmowi

Warto stosować podczas treningu pomiar tętna i obserwować jak się zmienia, bo od tego zależy, czy spalamy tłuszcz, czy węglowodany. Najlepiej jest pozostawać w rejonie 60-80% swojego maksymalnego tętna. Niektóre maszyny mają wbudowane pulsometry i same mogą nam sugerować natężenie wysiłku i na bieżąco podawać ilość spalonych do tej pory kalorii. To było wszystko jeśli chodzi o trening na maszynie eliptycznej.