Ćwiczenia na ramiona dla kobiet


Wiotkie, zwiotczałe ramiona z wiszącą skórą nie są miłym widokiem dla oczu. Zimą można je spokojnie ukryć, niestety wiosną i latem może to być już niemożliwe. W jaki więc sposób pozbyć się wiotkich ramion?

Wiele kobiet boi się, że ćwiczenia na ramiona spowodują, że ich ramiona będą zbyt muskularne, ale wcale nie musi tak być. Wszystko zależy od rodzaju treningu, stosowanych obciążeń itd. Ćwiczenia na ramiona dla kobiet w przeciwieństwie do ćwiczeń dla mężczyzn nie skupiają się na budowaniu mięśni, ale na ich ujędrnianiu. Przyjrzyjmy się bliżej ćwiczeniom na ramiona, które możemy wykonywać w domu z obciążeniem i bez.

Ćwiczenia na ramiona z obciążeniem

Ćwiczenia z wykorzystaniem małych ciężarków to najlepsza metoda na jędrne ramiona. Oto przykłady takich ćwiczeń.

Ćwiczenie 1

- stań prosto z ciężarkami w obu dłoniach
- połóż dłonie na górnej części ud wraz z ciężarkami
- łokcie powinny znajdować się po twoich bokach
- zegnij łokcie unosząc ciężarki do poziomu swoich barków
- przytrzymaj je sekundę i opuść je do pozycji początkowej
- wykonaj 15-20 powtórzeń. Możesz je wykonywać od razu na dwie ręce lub na zmianę.

ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenie 2

To ćwiczenie pomoże ci wzmocnić i ujędrnić tylną część ramienia, w tym tricepsy.

- stań w lekkim rozkroku, trzymaj ciężarek w prawej dłoni
- teraz obniż górną część ciała zginając się w pasie
- twój tułów powinien być równolegle do podłogi
- ramię powinno być zgięte w łokciu i równoległe do dolnej części ciała, skierowane w dół
- wyprostuj maksymalnie łokcie, tak aby ramię było całkiem wyprostowane
- przytrzymaj rękę w tej pozycji przez 2 sekundy
- zrób 10-15 powtórzeń, po czym powtórz to samo drugą ręką

ćwiczenia na ramiona

Ćwiczenia na ramiona bez obciążenia

Jeśli nie chcesz używać ciężarków to możesz zastosować ćwiczenia bez obciążeń takie jak pompki, podciąganie itp.

Ćwiczenie 1 (pompki)

- połóż się na brzuchu, ręce szeroko, dłonie obok barków.
- powoli podnieś całe ciało na rękach
- trzymaj wyprostowaną pozycję, nie zginaj nigdzie ciała.
- z tyłu opieraj się na palcach stopy
- wyprostuj ręce do końca i zatrzymaj się na sekundę
- powoli opuść się na podłogę i zatrzymaj się kilka centymetrów nad podłogą
- zrób 10-20 powtórzeń

Ćwiczenie 2

- usiądź na krześle, ławce
- ręce umieść obok ciała na krawędzi krzesła lub ławki
- nogi wyprostuj maksymalnie do przodu
- powoli opuszczaj się z krzesła, ławki w dół zginając łokcie aż do momentu, w którym twoje ramiona są równoległe do podłogi
- zatrzymaj się na 1,2 sekundę przy maksymalnym dla siebie wychyleniu
- następnie podnieś się z powrotem do góry prostują ramiona
- wykonaj 10-15 powtórzeń

To były przykłady ćwiczeń na ramiona jakie może wykonywać każda kobieta w domu. Pamiętaj o odpowiedniej rozgrzewce zanim zaczniesz wykonywać ćwiczenia.