Ćwiczenia na talię



U wielu osób a w szczególności u kobiet tłuszcz bardzo lubi zbierać się w okolicach talii, brzucha, pośladków. Często pozbycie się go jest dużym problemem. Są jednak ćwiczenia i trening dedykowany tej części ciała. Przyjrzyjmy się bliżej różnego rodzaju ćwiczeniom na talię.

Oczywiście na samym początku należy wspomnieć, że pierwszym krokiem powinno być pozbycie się tłuszczu z okolic tali. Aby to zrobić trzeba zmniejszyć procentowy udział tkanki tłuszczowej w całym organizmie. Nie da się tego zrobić tylko i wyłącznie w jednym miejscu. Do tego nadają się idealnie ćwiczenia aerobowe jak bieganie, pływanie, jazda na rowerze. O tego typu ćwiczeniach i jak pozbyć się nadmiaru tłuszczu dowiesz się tutaj: spalanie tłuszczu.
 

ćwiczenia na talię


Natomiast tutaj chciałbym się skupić na ćwiczeniach, które pozwolą i wyszczuplić, ujędrnić okolice talii. Nie są to jednak ćwiczenia, które pozwolą ci pozbyć się dużej ilości tkanki tłuszczowej. Są to raczej ćwiczenia, które pozwolą ci lepiej wymodelować talię, brzuch itd.

Ćwiczenie 1 (rowerek)

- połóż się na macie lub podłodze, ręce za głową.
- podnieś lekko barki i jednocześnie podnieś nogi i zbliż kolana do klatki piersiowej.
- wyprostuj lewą nogę i zwróć górną część ciała w kierunku prawej strony. Zbliż lewy łokieć w kierunku prawego kolana.
- przytrzymaj 2 sekundy i zamień nogi. Powtarzaj zmieniając nogi.
- wykonuj ruchy swobodnie tak jak przy pedałowaniu na rowerze.
- zrób 2 serie po 10 powtórzeń.

Ćwiczenie 2 (brzuszki)

- połóż się na piłce gimnastycznej, dolna część pleców musi być na piłce.
- ręce daj za głowę, aby wspomóc szyję w czasie brzuszków.
- podnieś plecy i wykonaj ruch w kierunku nóg, uzyskaj maksymalne wychylenie, po czym opuść się na piłkę.
- wydychaj powietrze przy podnoszeniu a wdychaj przy opadaniu na piłkę.
- wykonaj 3 serie po 15 powtórzeń.

Ćwiczenie 3 (podnoszenie nóg)

- połóż się na macie lub podłodze, dłonie połóż na podłodze.
- podnieś kolana i zbliż je do klatki piersiowej, zegnij je pod kątem prostym.
- podciągając biodra do góry napinaj mięśnie brzucha i podnoś wyprostowane nogi w kierunku sufitu.
- sprowadź nogi z powrotem do poprzedniej pozycji.
- wykonaj 3 serii po 10-15 powtórzeń.

ćwiczenia na talię


To były tylko przykłady ćwiczeń celujących w ujędrnianie talii. Pamiętaj, że aby uzyskać szczupłą, jędrną talię najpierw trzeba zrzucić nadmiar tłuszczu z ciała do czego służą ćwiczenia aerobowe. Dopiero później można się zabierać za modelowanie talii przy pomocy ćwiczeń skupiających się na ujędrnianiu mięśni okolic talii.