Ćwiczenia w domu


Nie potrzebujesz siłowni aby ćwiczyć. Dlaczego nie zostać w domu i nie zrzucić wagi na zawsze. Poniżej znajdziesz ćwiczenia, których celem jest oderwanie cię od krzesła i zmuszenie do małych domowych ćwiczeń. Możesz kupić urządzenia potrzebne do ćwiczeń, lecz tak na prawdę potrzebne będą tylko ciężarki.

Te ćwiczenia to tylko mały ułamek możliwości, ale pomogą ci poprawić kondycję całego ciała oraz twoją aktywność fizyczną. Pozwolą ci na to, że reszta twoich dziennych zajęć przyjdzie ci łatwiej. Te ćwiczenia są idealne dla osób, które nigdy nie ćwiczyły


Wskazówki do ćwiczeń w domu

Dobrą radą jest skonsultowanie się ze specjalistą, lekarzem zanim rozpocznie się jakiekolwiek ćwiczenia, zwłaszcza w przypadku, gdy minęło sporo czasu od kiedy ostatnio uczestniczyliśmy w jakimkolwiek treningu. - Zacznij powoli, zwiększaj powoli swój wysiłek poprzez następne tygodnie. - Staraj się utrzymywać płynny oddech przez czas trwania ćwiczeń, nie wstrzymuj oddechu. Nie bierz się za żadne ćwiczenia jeśli odczuwasz ból albo czujesz się źle. Jeśli czujesz się mdlejąco, kręci ci się w głowie natychmiast przestań ćwiczyć.

Rodzaje ćwiczeń, które możesz wykonywać w domu:

1. Ćwiczenia poprawiające mobilność

Ćwicz aby poprawić mobilność szyji, barków bioder czy kostek. Dobre na początek domowego programu treningowego. Popraw mobilność swoich stawów poprzez proste ćwiczenia Poniżej znajdziesz kilka ćwiczeń, które pomogą ci w poprawienie mobilności swoich stawów.

Przykłady:

Głowa i szyja:
- Wszystkie ruchy powinny być wykonywane w sposób kontrolowany i spokojny.
- Skręć głową w lewo tak abyś patrzyła w lewo, następnie wróc do pozycji startowej.
- Zrób to samo w drugą (prawą) stronę.
- Powtórz lewy prawy skręt 3 razy.
- Patrząc na wprost zegnij głowę w jedną stronę tak aby ucho dotykało barku. Rób to dokładnie i powoli. Powinno się poczuć delikatne rozciąganie z drugiej strony szyi. Powróć do pozycj centralnej.
- Zrób to samo w drugą stronę.
- Powtórz to ćwiczenie 4 razy w obie strony..
Uwaga: Jeśli masz jakiekolwiek problemy z szyją skonsultuj się z lekarzem.

Barki:
- Siedząc lub stojąc połóż palce na barkach (imitując ptaka). Nie jest to problem jeśli nie możesz sięgnąć barków, czuj się komfortowo.
- Obracaj powoli łokciami robiąc okręgi w powietrzu, poruszając ramionami w kierunku ruchu wskazówek zegara,
- Powtórz ćwiczenie w kierunku przeciwnym.
- Powtórz ćwiczenie w obu kierunkach jeszcze 2 razy.

Kostka:
-Stojąc czy siedząc podnieś jedną stopę z podłogi. Urzyj krzesła czy stołu jeślo potrzbujesz się oprzeć.
- Obracaj podniesioną stopę w kierunku wskazówek zegar 5 razy, powoli i płynnie.
- To samo zrób w drugą stronę.
- Zmień nogę i powtórz ćwiczenie.

Biodra:
- Stań obok krzesła i trzymaj je jedną ręką.
- Zrób płynny wymach nogą w przód i tył 10 razy.
- Powtórz ćwiczenie dla drugiej nogi.

Ćwiczenia te są świetne na początek twojej drogi odchudzania. Poprawią twoją zdolność ruchową i nie wymagają żadnego sprzętu

2. Ćwiczenia na nogi

Ćwiczenia, których celem są łydki, uda, ścięgna udowe i pośladki. Te ćwiczenia są również dobre dla początkujących Wiecej dowiesz sie tu: Ćwiczenia na nogi

3. Ćwiczenia na brzuch