Dieta 1500 kalorii



Kalorie to nic więcej jak jednostka energii. Różne diety spełniają różnego typu potrzeby. Zanim sięgniesz po jakąkolwiek dietę niskokaloryczną do jakich należy niewątpliwie dieta 1500 kalorii spróbuj najpierw dowiedzieć się ile tak naprawdę kalorii potrzebuje twój organizm. Ilość zależy od płci, wieku, wagi, wysokości oraz oczywiście od s sposobu życia np: osoby aktywne fizycznie potrzebują znacznie więcej kalorii.

W obecnych czasach wszelkiego rodzaju diety odchudzające są bardzo popularne. Problem z nadwagą stał się powszechny ze względu na zmiany w naszym stylu życia - mało ruchu, niezdrowe szybkie posiłki. Stosując dietę należy obniżać powoli ilość kalorii do poziomu nam odpowiadającego.

Oczywiście samo jedzenie mniejszej ilości, czy jedzenie mniej tłustych rzeczy może i spowoduje spadek wagi, ale niestety kosztem zdrowia. Do tego potrzebna jest odpowiednio zbalansowana dieta. Dieta 1500 zawiera wystarczającą ilość kalorii do normalnego funkcjonowania. Jest to zalecana dzienna ilość spożywanych kalorii.

dieta 1500 kcal

Plan diety 1500 kalorii

Plan diety gwarantuje dzienne spożycie kalorii na poziomie 1500 kcal. Zawiera węglowodany, proteiny i jest dietą z niską zawartością tłuszczy. Poniżej znajdują się przykładowe jadłospisy zawierające około 1500 kalorii dziennie.

Przykład 1

Śniadanie: mała miska płatków z chudym mlekiem - 350 kalorii
Obiad: stek wołowy - 850 kalorii, jogurt naturalny - 120 kalorii
Kolacja: omlet z niskotłuszczowym serem żółtym - 200 kalorii

Przykład 2

Śniadanie: 2 pełnoziarniste tosty z cienką warstwą masła - 200 kalorii, szklanka soku bez cukru - 60 kalorii
Przekąska: 1 banan - 110 kalorii
Obiad: kawałek indyka - 400 kalorii, sałatka warzywna - 100 kalorii
Przekąska: baton z musli - 200 kalorii, kawałek arbuza - 50 kalorii
Kolacja: gotowana fasola i ziemniak z twarogiem - 400 kalorii

Przykład 3

Śniadanie: 1 tost plus ugotowane jajko, 2 plasterki bekonu - 400 kalorii
Przekąska: krakersy z serem - 100 kalorii
Obiad: zupa warzywna - 200 kalorii, pierś z kurczaka z warzywami - 350 kalorii, jogurt z owocem - 100 kalorii
Przekąska: 1 kiwi - 30 kalorii
Kolacja: 150g pizzy - 300 kalorii

Podsumowanie

Dieta 1500 kalorii może się okazać kusząca dla wielu osób bo nie jest aż tak mocno restrykcyjna jak inne niskokaloryczne diety. Zawiera zróżnicowane pokarmy, więc zaspokoi gusta większości osób.