Dieta 2000 kalorii



Jeśli szukasz efektywnego planu niskokalorycznego i uważasz, że 1500, czy 1800 nie zaspokoi twoich potrzeb energetycznych to dieta 2000 kalorii będzie dla ciebie idealna.

Średnio aktywny dorosły potrzebuje około 15 kalorii na każde pół kilo wagi. Oczywiste jest, że mniej aktywne osoby potrzebują znacznie mniej kalorii. Więc zanim rozpoczniesz jakąkolwiek dietę niskokaloryczną to warto najpierw określić swoje zapotrzebowanie kaloryczne. Skąd się wzięła dieta 2000 kalorii? Otóż taka dawka kalorii jest zalecaną dawką dla średnio aktywnej kobiecie ważącej około 60-70kg.

dieta 2000 kcal

Rozpoczynając dietę niskokaloryczną musimy wiedzieć w jaki sposób liczyć kalorie tak, aby nie przekroczyły w tym przypadku 2000 kalorii dziennie. Należy w tym celu dokładnie czytać etykiety na produktach, które kupujemy.

Mieszaj swoje produkty tak, aby nie ulec znudzeniu. Jedzenie tego samego codziennie może być naprawdę nużące. Oto przykład na to jak można różnicować sobie posiłki. Każda z opcji to w sumie 2000 kalorii. Wybierz tylko jedną z opcji dla śniadania, obiadu i kolacji. Dowolna kombinacja daje w sumie 2000 kalorii.

Przykładowe jadłospisy

Śniadanie:
- tost z dżemem i batonikiem na bazie płatków
- owsianka z jagodami i truskawkami
- jogurt naturalny z owocem i szklanka soku
- jajko na twardo i miska z owocami

Obiad:
- ryba z ryżem
- indyk, kurczak wraz z pieczonym ziemniakiem
- świeże warzywa
- zielona sałatka z oliwą z oliwek

Przekąski:
- surowe warzywa jak marchew i papryka
- popcorn, ale bez tłuszczu
- garść orzechów
- owoc jak banan, jabłko i pomarańcz

Kolacja:
- pieczony ziemniak z fasolą
- kanapka z indykiem, chleb pełnoziarnisty
- zielona sałatka z gotowanym jajkiem
- sałatka ze szpinaku wraz z owocami, kukurydzą i orzechami

Zdrowe wskazówki dotyczące jedzenia

Oto kilka wskazówek na to co jeść, a czego nie, które mogą pomóc ci w odchudzaniu:
- jedz więcej produktów z pełnego ziarna. Wybieraj chleb pełnoziarnisty zamiast białego, czy brązowy ryz zamiast białego.
- ogranicz spożycie cukru.
- zmniejsz spożycie tłuszczy trans poprzez unikanie smażenia na oleju, unikanie ciast, pączków itp.
- zmniejsz spożycie tłuszczy nasyconych - znajdziesz je w serze, śmietanie, maśle a także w mięsie.
- używaj tłuszczy nienasyconych, które można znaleźć w oliwie z oliwek.
- unikaj przetworzonego jedzenia, zawsze wybieraj świeże produkty.
- woda - nie zapominaj o jej piciu. Najlepiej jest pić do 2l wody dziennie.

Podsumowanie

Pamiętaj, że sama dieta może nie wystarczyć do tego, żeby schudnąć. Być może konieczne będzie zastosowanie ćwiczeń takich jak bieganie, jazda na rowerze, czy pływanie. Nawet zwykłe chodzenie, ale w szybkim tempie niesie ze sobą wiele korzyści.