Dieta bananowa


Dieta bananowa jest dietą bogatą w potas, witaminę C i błonnik. Została wymyślona w Japoni przez Hitoshi Watanabe. Japończyk zastosował pomysł swojej dziewczyny, będącej farmaceutką, polegający na jedzeniu bananów na śniadanie, picia tylko letniej wody oraz jedzenia ostatniego posiłku na długo przed snem. Hitoshi dość szybko zrzucił wagę i postanowił podzielić się swoim odkryciem z innymi Japończykami poprzez internet. Dieta szybko zaskoczyła i stała się w pewnym momencie bardzo popularna w Japoni. Przyjrzyjmy się bardziej dokładnie zasadom tej diety.

Zasady diety bananowej


1. Zjedz banana na śniadanie

- Zjedz jednego lub kilka bananów aż poczujesz sytość.
- Jedz tylko surowe, nie pieczone, nie mrożone banany.

2. Zjedz normalny obiad i kolację

- Kolacja musi być zjedzona najpóźniej do godziny 20.
- Nie ma limitu jedzenia, które można spożywać w czasie obiadu czy kolacji. Twórca diety zaleca jednak zachowanie zdrowego rozsądku w jedzeniu.
- Nie wolno jeść deserów po kolacji ani żadnych innych przekąsek. Ochotę musisz zaspokoić w czasie przekąski w ciągu dnia.
- Nie wolno się napychać jedzeniem. Należy przestać jeść w momencie kiedy czujemy zanik głodu, maksymalnie 80% pełnego wypełnienia żołądka.

dieta bananowa

3. Pij tylko i wyłącznie wodę

- W ciągu dnia i podczas posiłków można pić tylko wodę.
- Woda musi mieć temperaturę pokojową, nie może być schłodzona lub ciepła.
- Powinno się pić małymi łykami.

4. Jedz powoli i dokładnie

Staraj się dokładnie przeżuwać pożywienie.

5. Możesz zjeść popołudniową przekąskę

- Ciastko, kawałek czekolady jest dozwolone o godzinie 15.
- Nie zaleca się lodów, pączków czy chipsów.

6. Wcześnie idź spać

- Idź spać przed północą. Im wcześniej się położysz tym lepiej.
- Spróbuj zachować 4 godzinny odstęp pomiędzy ostatnim posiłkiem a pójściem spać.

7. Ćwicz tylko jeśli masz na to ochotę

Nie ma żadnej presji na to aby ćwiczyć. Oczywiście dieta tego nie zabrania ale nie kładzie na to żadnego nacisku.

8. Stwórz dziennik diety

Utrzymywanie dziennika może dodać ci motywacji kiedy zobaczysz pierwsze efekty w postaci utraty wagi.

Dlaczego dieta może działać?

- Banany zawierają dużą ilość nierozpuszczalnych węglowodanów, które pomagają w spalaniu tłuszczu.
- Banany zawierają enzymy pomagające w trawieniu, przyspieszające ten proces. Dzięki temu jelita krócej muszą rozkładać pokarm co wpływa korzystnie na metabolizm. Enzymy występują tylko w surowych bananach.
- Banany w połączeniu z wodą wpływają korzystnie na zaparcia.
- Kończenie jedzenia przed 20 oraz zakaz spożywania przekąsek po tej godzinie pozwala na strawienie większości pokarmu przed pójściem spać. Dzięki temy mamy więcej energi rano bo nie tracimy jej na nocne trawienie.

Przykładowy jadłospis

Śniadanie: banan (lub kilka), szklanka letniej wody
Obiad: Co chcemy, ale nie jemy do pełna.
Przekąska: O godzinie 15 dozwolone jest czekolada, ciastko.
Kolacja: Najpóźniej o 20, można jeść co chcemy, również bez napychania się.