Dieta grupy krwi


Dieta grupy krwi jak sama nazwa wskazuje bazuje na typie krwi. Większość z nas ma typ krwi 0. W tym przypadku zalecaną dietą jest dieta z niską zawartością węglowodanów, wysoką ilością białka i małą ilością produktów mlecznych. Autor diety sugeruje, że osoby z grupą krwi 0 powinny raczej unikać konkretnych pokarmów jak awokado, pomarańcze. Ludzie z grupą krwi 0 powinni również sporo ćwiczyć.

Ludzie z grupą krwi A według twórcy diety powinni unikać czerwonego mięsa, powinni jeść dużo ryb i warzyw oraz jedynie małą ilość produktów mlecznych. Zalecane są lekkie ćwiczenia.

Grupa krwi B powinna unikać z kolei kurczaka, bekonu, jeść dużo mięsa i produktów mlecznych, ryb oraz warzyw i owoców.

Ostatni z grup AB może łączy ze sobą zasady z grup A i B.

dieta grupy krwi

Czy to może działać?

Autor twierdzi, że większość rekomendacji bazuje na dowodach naukowych, ale być może za wcześnie na tego typu oceny. To raczej metabolizm osoby i jej wrażliwość na cukier/insulinę jest zazwyczaj kluczem przy wyborze diety. Dwie różne osoby mogą mieć zupełnie inny metabolizm a tą samą grupę krwi. Z kolei jedni są czuli na węglowodany i cukier a inni potrzebują dużo węglowodanów.

Oczywiście spadek wagi podczas tej diety może wystąpić, ale bardziej ze względu na zalecane jedzenie a nie gupy krwi. Autor poza tym zachęca do porzucenia mocno przetworzonego jedzenia i to na pewno może pomóc w odchudzaniu i to niezależnie od grupy krwi.

Przykładowe jadłospisy dla grup krwi

1. Menu typu B

Śniadanie: Koktajl Fluidizer, Otręby ryżowe z bananem i chudym mlekiem, sok z winogron
Obiad: pieczona ryba z gotowanymi warzywami, świeże owoce, zielona herbata
Przekąska: sok owocowy, jogurt, zielona herbata
Kolacja: kanapka z cienkim plasterkiem sera, cienki plasterek indyka, dwie kromki chleba, musztarda albo majonez, zielona sałata, herbata zielona

2. Menu typu 0

Śniadanie: 2grzanki z masłem, szklanka soku z warzyw, banan, zielona herbata
Obiad: 150g pieczonej wołowiny, szpinak, jabłko, woda
Przekąska: kawałek ciasta
Kolacja: gulasz z cielęciny ze szparagami, gotowane brokuły, słodkie ziemniaki, kilka owoców, zielona herbata

3. Menu typu A

Śniadanie: woda z cytryną, płatki owsiane z mlekiem sojowym, sok z grejpfruta, kawa
Obiad: lasagna, brokuły, jogurt, zielona herbata
Przekąska: 2 ciastka ryżowe, 2 śliwki, woda
Kolacja: sałatka grecka, 1 kromka chleba z pełnego ziarna, jabłko, zielona herbata

4. Menu typu AB

Śniadanie: szklanka soku z grejpfruta, 2 kromki chleba pełnoziarnistego, jogurt naturalny, kawa
Obiad: 100g piersi z indyka, 2 kromki chleba z pełnego ziarna, sałatka cesar, jabłko, zielona herbata
Przekąska: sernik
Kolacja: omlet tofu, warzywa z patelni, sałatka z owoców, kawa bez kofeiny