Jak schudnąć po ciąży


Średni wzrost wagi w czasie ciąży zawiera się pomiędzy 11 a 16 kilogramami. W czasie porody kobiety zrzucając od 5 do 7 kilo, pozostawiając do zrzucenia po porodzie od 5 do 10 kilo. Dodatkowo niektóre kobiety mogą przytyć dodatkowe 4, 5 kilo podczas ciąży co oznacza dla nich większą ilość kilogramów do zrzucenia w okresie po porodowym.

Czy możliwe jest zrzucenie wagi i przywrócenie figury po urodzeniu dziecka

Urodzenie dziecka nie oznacza, że musisz mieć nadwagę. Duża ilość matek odzyskuje swoją normalną wagę i figurę w czasie od 8do 12 miesięcy po porodzie. To prawda, że potrzeba czasu aby twoje ciało wróciło do normalności, ale nie trzeba panikować. Należy odżywiać się właściwie, być aktywną i pozwolić aby natura zrobiła resztę.

Nie spiesz się z dietą po porodzie

Jeśli nie karmiłaś piersią nie spiesz się ze stosowaniem diet. Zamiast tego przez pierwsze 3 miesiące po porodzie skoncentruj się na zdrowym jedzeniu oraz rozwinięciu swojego własnego planu ćwiczeniowego. Następnie kiedy twoje ciało zacznie się regenerować i kiedy wróciło normalne miesiączkowanie, zacznij niskotłuszczowy plan zrzucenia wagi a wyniki przyjdą z czasem.

Ile czasu potrzeba aby wrócić do normalnej wagi

Po porodzie

Jeśli podczas ciąży nie przytyłaś więcej niż rekomendowane 10-14 kg, będziesz w stanie wrócić do wagi przed ciążą w ciągu 8 miesięcy. Powinnaś być w stanie zrzucać maksimum 0,5 kilo tygodniowo bez wpływu na jakość mleka, czy jego ilość. To może wydawać się powoli, ale naprawdę nie można zrzucić wagi szybciej jednocześnie prowadząc zdrowy tryb życia.

Karmienie piersią może pomóc w zrzuceniu wagi, przynajmniej w ciągu 12 miesięcy po porodzie. Według specjalistów proces karmienia piersią zwalnia dużą liczbę hormonów z ciała kobiety co z kolei pozwala macicy do powrotu do stanu przed ciążą. Jednak nie licz na to, że karmienie piersią spowoduje natychmiastowy spadek wagi w okresie po porodowym. Bardzo często zdarza się, że waga spada dopiero po zaprzestaniu karmienia piersią.

Mimo, że karmienie piersią pomoże ci w zrzuceniu wagi nie oznacza to, że z tego powodu możesz się przejadać, w przeciwnym wypadku zamiast zrzucić wagę, przytyjesz. Dwa największe błędy jakie można popełnić to jedzenie niezdrowego jedzenia lub zastosowanie ciężkiej diety. Oba pomysły gwarantują przytycie czy utratę zdrowia.

Po porodzie

Jeśli karmisz piersią nie ma powodu dla którego nie możesz przystąpić do diety niskotłuszczowej, ale nie powinno się schodzić poniżej 1800 kalorii dziennie, podczas karmienia. Miej pewność, że jedzenie, które spożywasz jest pożywne.

Ćwiczenia pomagają w zrzuceniu wagi w okresie po porodowym. Pozwolą na uwolnienie od stresu, zminimalizują po porodową depresję i dodadzą energii do życia. Ćwiczenia nie zakłócą twojej zdolności do karmienia piersią.

Ustaw sobie plan ćwiczeń, jak na przykład 10 minut ćwiczeń każdego dnia, następnie zwiększaj powoli czas ćwiczeń do 30 minut dziennie. Najlepszy okres na rozpoczęcie ćwiczeń to około 5,6 tygodni po porodzie. Wcześniejsze rozpoczęcie ćwiczeń jest niezdrowe, chyba że prowadzone pod okiem specjalisty.
Uwaga! Zawsze konsultuj rozpoczęcie ćwiczeń ze swoim lekarzem.

Wskazówki

Bądź realistką - mamy, które wyznaczają sobie realne cele radzą sobie o wiele lepiej.

Bądź cierpliwa- odczekaj minimum 3 miesiące zanim zastosujesz jakąkolwiek dietę, skonsultuj to zawsze ze swoim lekarzem. Daj sobie minimum 8 miesięcy do powrotu do normalnej wagi.

Unikaj dziwnych diet - zacznij od niskotłuszczowej zdrowej diety.

Skorzystaj z pomocy - zaangażuj swojego partnera bądź znajome.