Jak schudnąć z nóg


Żadna kobieta nie chce mieć tłuszczu a także zazwyczaj idącego w parze cellulitu na udach. Niestety w przypadku kobiet uda i biodra to miejsca, w których magazynowane są pierwsze zapasy tłuszczu. U mężczyzn tłuszcz magazynowany jest głównie na brzuchu. Jak sobie poradzić z tłuszczem na udach? Oto parę prostych wskazówek, które na pewno pomogą ci poprawić wygląd swoich nóg.

Aby liczyć na sukces w odchudzaniu ud najlepiej "zaatakować" tłuszcz w dwojaki sposób. Pierwszy to oczywiście zmiana swoich nawyków żywieniowych, wprowadzenie zdrowej diety ograniczającej spożycie tłustych produktów. Drugim sposobem są ćwiczenia i to zarówno, te których zadaniem jest spalenie tłuszczu jak i tych skupiających się na wzmocnieniu mięśni.

Zmiany w odżywianiu

Jeśli chodzi o żywienie oto kilka wskazówek co robić a czego lepiej nie:
- zwiększ spożycie białka poprzez większe spożycie jajek, chudego mięsa (kurczak, ryby, indyk). To wpłynie pozytywnie na twój metabolizm.
- zmniejsz spożycie "złego" mocno przetworzonego jedzenia. Staraj się unikać fast foodów, najlepiej jak będziesz sama przygotowywać swoje posiłki.
- Nie jedz nic bezpośrednio przed treningiem, raczej postaraj się zjeść coś minimum 1-2 godziny przed.
- Postaraj się zjeść coś 1-2 godziny po ćwiczeniach. To podtrzyma twój podwyższony już treningiem metabolizm. Najlepsze będą pokarmy białkowe z niską zawartością tłuszczu.
- Nie jedz późno tzn. postaraj się zjeść ostatni posiłek 2-3 godziny przed snem. Jeśli nie możesz wytrzymać to zjedz jakiś owoc lub jogurt.

Trening

Można wyróżnić dwa rodzaje treningu: trening aerobowy i trening siłowy. Oba mają zupełnie inne zastosowanie, ale najlepiej je stosować razem. Tylko wówczas można osiągnąć szczupłe, lekko umięśnione uda.

jak schudnąć z ud

Trening aerobowy (kardio) to tak naprawdę ćwiczenie całego ciała. Znakomitym przykładem takiego treningu jest na przykład bieganie. Taki trening angażuje niema całe ciało a w szczególności mięsnie nóg. Poza tym trening ten różni się od siłowego, że odbywa się na wysokim pulsie. W trakcie bieganie nasze tętno mocno się podnosi a płuca mocniej pracują. Wówczas właśnie zachodzą procesy spalania zapasów tłuszczu. Trening kardio powinien trwać minimum 30 minut i należy go wykonywać minimum 3 razy w tygodniu. Jeśli nie lubisz biegać to tak samo świetne efekty daje jazda na rowerze. W ostateczności, dla leniwych, nawet chodzenie może dać efekty. Więcej o treningu aerobowym przeczytasz tutaj: trening kardio.

jak schudnąć z ud Trening siłowy ud skupia się oczywiście na wzmocnieniu mięśni a co za tym idzie poprawie wyglądu ud. Jeśli chcesz tylko wzmocnić mięśnie i leciutko je zaznaczyć to nie masz się czego obawiać, że nagle trenując na siłowni zbyt mocno uwydatnisz swoje mięśnie. Jeśli zastosujesz ilość powtórzeń do 15-20 na serię przy niskich obciążeniach to na pewno nic ci takiego nie grozi. Aby zbudować prawdziwą masę mięśniową trzeba niestety ćwiczyć z dużymi obciążeniami. Przykłady ćwiczeń na uda to przysiady, wypady itd. Ćwiczenia te można wykonywać z lub bez ciężarków. Raczej należy zacząć bez a w miarę jak nasza kondycja siłowa się poprawia można dodać ciężarki, aby mocniej przećwiczyć nasze nogi. Więcej o ćwiczeniach na nogi poczytasz tutaj: ćwiczenia na nogi.

Prawdziwym problemem w chudnięciu z konkretnego miejsca na ciele jest to, że tak naprawdę nie da się tego zrobić bez odchudzenia całego ciała. Coś takiego jak odchudzanie miejscowe nie istnieje. Nie ma co liczyć na cudowne diety, czy tabletki. Ustal sobie plan odżywiania oraz plan treningowy i postaraj się go trzymać. Tylko takie podejście gwarantuje sukces. Być może nie jest najszybsze, ale na pewno zdrowe.