Jak zrzucić tłuszcz z brzucha


Myślisz o tym, w jaki sposób pozbyć się tłuszczu z okolic brzucha? Oto kilka rad na to, od czego zacząć.

Wielu z nas ma obsesje na punkcie swojego wyglądu. Wiele osób spędza godziny na siłowni, inni biegają, jeżdżą na rowerze, czy pływają. Diety robią wielką furorę, jak ostatnio dieta białkowa Dukana. Mimo tego wszystkiego u niektórych osób waga w dalszym ciągu źle wskazuje.

jak zrzucić tłuszcz z brzucha

Co oznacza dla nas nadmiar tłuszczu na brzuchu? W gruncie rzeczy nie tylko tyle, że jeśli mamy z tym problem to będziemy się źle czuć np: na plaży. Innym problemem jest to, że nie założymy na siebie ulubionej rzeczy z szafy. Niestety samo patrzenie na nasz brzuch nie pomoże. Poza tym wszystkim duże zapasy tłuszczu na brzuchu to otyłość brzuszna, która może się skończyć chorobami serca, wysokim ciśnieniem, czy cukrzycą.

Zdrowe nawyki żywieniowe to niestety podstawa w walce z tłuszczem na brzuchu, oczywiście dieta może nam pozwolić ten tłuszcz zmniejszyć, ale to zmiany w naszym życiu i tylko one pozwolą nam ten stan utrzymać na dłużej.

Poza dietą oczywiste jest, że aby utrzymać poziom tłuszczu na brzuchu wymagane będą ćwiczenia. Oczywiście są osoby, które bez tego są w stanie utrzymać niski poziom tłuszczu na brzuchu, ale jest to mniejszość, która ma wysoki naturalny metabolizm. Niestety większość ludzi musi ten metabolizm podwyższać, czy to za pomocą zmian nawyków żywieniowych, czy też za pomocą ćwiczeń.

Jak zrzucić tłuszcz z brzucha?

1. Regularne ćwiczenia

Niestety nie ma lepszego sposobu. Zacznijmy jednak od ćwiczeń, które naprawdę spalają tłuszcz z brzucha i nie tylko i wbrew pozorom nie są to ćwiczenia mięśni brzucha.

Ćwiczenia aerobowe: Tak, tak to właśnie ćwiczenia aerobowe typu bieganie, jazda na rowerze, czy pływanie są najbardziej skuteczne w spalaniu tłuszczu, w szczególności spalaniu go z okolic brzucha. Można je wykonywać na siłowni lub w domu (rowery stacjonarna, orbitreki, bieżnie) oraz oczywiście na dworze. Więcej o ćwiczeniach aerobowych możesz poczytać tutaj: ćwiczenia aerobowe.

Ćwiczenia siłowe: Należy pamiętać, że ćwiczenia siłowe brzucha nie pozwolą nam zrzucić warstwy tłuszczu przykrywające mięśnie brzucha. Trening siłowy powoduj, że nasze mięśnie są albo większe, albo lepiej ukształtowane. Dlatego, też trening ten powinien być uzupełnieniem treningu aerobowego. Dzięki niemu nasz brzuch będzie wyglądał jeszcze lepiej. Więcej na temat ćwiczeń na brzuch możesz poczytać tutaj: ćwiczenia mięśni brzucha.

2. Patrz na to, co jesz

Należy zmienić nasze nawyki żywieniowe, jeść częściej, ale mniej, unikać tłustego jedzenia. Poza tym nasze ciało potrzebuje dużo witamin, białka, błonnika, dlatego warto jeść dużo warzyw i owoców a z mięs pozostać jedynie przy chudym jak z drobiu, czy ryby. Unikaj raczej słodki napoi gazowanych oraz jedzenia z puszek. Pij za to sporo wody, do 2l dziennie.

3. Unikaj stresu

Wiele z ekspertów uważa, że stres i tłuszcz na brzuchu są ze sobą powiązane. Wysoki poziom stresu powoduje ponoć większe odkładanie zapasów tłuszczu w naszym ciele. Dlatego staraj się zachować spokój i nie stresuj się byle, czym.