Kalorie spalane podczas pływania



Pływanie to idealna forma ćwiczenia dla osób chcących pozbyć się tłuszczu z organizmu a także osiągnąć ładną sylwetkę, bez specjalnie widocznej masy mięśniowej.

Pływanie to doskonałe ćwiczenie kardio, które oddziaływują na całe ciało. Dla osób lubiących pływać jest to czysta przyjemność. Jaka jest ilość kalorii, które możemy spalić podczas pływania?

Czy jest konkretna liczba kalorii, które można spalić pływając? Czy jest to 200, a może 300. Niestety nie za bardzo da się określić jedną wartość.
Wpływa na to wiele czynników jak:
- przepłynięty dystans
- czas treningu
- ilość przerw
- intensywność
- styl jakim płyniemy
- waga

spalanie kalorii podczas pływania

Biorąc pod uwagę wszystkie wyżej wymienione czynniki oto przykładowe wyniki dla różnych styli przy założeniu umiarkowanego wysiłku przez 30 minut.

Żabka
Waga (kg) Kalorie
50 260
55 290
60 315
65 340
70 365
75 390
80 420
85 445
90 470
95 495
100 525
105 550
110 575
115 600
120 630
125 655
130 680
Na plecach
Waga (kg) Kalorie
50 180
55 200
60 220
65 240
70 255
75 275
80 295
85 310
90 330
95 350
100 365
105 385
110 405
115 420
120 440
125 460
130 475
Kraul
Waga (kg) Kalorie
50 210
55 230
60 250
65 270
70 295
75 315
80 335
85 355
90 380
95 400
100 420
105 440
110 460
115 485
120 505
125 525
130 545
Motylek
Waga (kg) Kalorie
50 285
55 315
60 345
65 375
70 400
75 430
80 460
85 490
90 520
95 545
100 575
105 605
110 635
115 665
120 690
125 720
130 750
Z powyższych statystyk wynika, że to styl motylkowy jest tym, który powoduje najwyższe spalanie i z pewnością największy wysiłek. Poza oczywistymi korzyściami wynikającymi ze spalania kalorii pływanie także wpływa korzystnie na wydolność naszych płuc, kondycję naszych mięśni, pracę serca itd. Pływając ćwiczymy dokładnie całe ciał a nie skupiamy się tylko na konkretnej jego części.