Niskokaloryczne dania


W dzisiejszych czasach niemal każdy poszukuje niskokalorycznego jedzenia, z którego można by zrobić posiłek. Nie ma co ukrywać, ale ograniczenie spożywanych kalorii to najprostsza metoda na schudnięcie. Jeśli dodatkowo połączymy to z jakąś formą ruchu to mamy sukces niemal gwarantowany. Chudnąć będziemy tylko wtedy, kiedy ilość kalorii przez nas spożyta będzie mniejsza od tego ile spalimy w ciągu dnia.

Plan jedzenia niskokalorycznego

Oczywiste jest, że jedzenie mniej kalorycznego jedzenia daje dużą szansę na schudnięcie. Oto kilka zasad, które mogą znacząco zwiększyć szanse na to: niskokaloryczne dania

- pij dużo wody, która ma zero kalorii. Zamiast pic słodkie soki, napoje gazowane, mleko sięgnij po niegazowaną wodę mineralną. Jeśli sama woda cię nudzi wciśnij do niej trochę cytryny. Pamiętaj, że zbyt dużo wody może być szkodliwe więc jeśli nie uprawiasz sportu to nie przekraczaj 2l dziennie.

- uważaj na skrobię, która jest wysokokaloryczna i można ją znaleźć w ryżu, czy ziemniakach. Nie przesadzaj więc z ilością.

- jedzenie sałatek z warzyw różnego rodzaju jest jak najbardziej wskazane. To na co powinniśmy zwrócić uwagę to sos. Unikaj za wszelką cenę majonezu, śmietany, masła a zamiast tego używaj jogurtu naturalnego, oliwy z oliwek a najlepiej soku z cytryny.

- staraj się także jeść mniej a częściej, zamiast 3 posiłków zjedz 5, przy czym dwa dodatkowe niech będą w formie przekąski. Jedz powoli i dokładnie przeżuwaj jedzenie.

Potrawy niskokaloryczne

1. Jeden talerz zupy, kanapki z szynką, indykiem, sałatą i musztardą.
Kalorie: mniej niż 600.

2. Piersi z kurczaka pokryte czosnkiem, upieczone w 170 stopniach przez 60 minut. Kurczak podany z dużą miską sałaty.
Kalorie: mniej niż 500.

3. Sałata, pomidory pokrojone w kostkę, sos salsa. Wypełnij tortillę mięsem i dodaj warzywa.
Kalorie: mniej niż 400.

4. Jedna miska płatków z mlekiem, jeden banan, kawa lub herbata.
Kalorie: mniej niż 300 kalorii.

5. Jeden średni pieczony ziemniak, 2 łyżki kwaśnej śmietany, 2 kawałki melona, woda
Kalorie: 305 kcal.

6. Miska płatków owsianych z rodzynkami, jedna szklanka owoców, filiżanka kawy lub herbaty, jeden banan.
Kalorie: 325 kcal.

7. Jedna miska zupy, jedna mała sałatka z sosem winegret, woda i krakersy.
Kalorie: 350 kcal.

8. Jedna sałatka, 6 kawałków kurczaka, krakersy z pełnego ziarna, woda.
Kalorie: 350 kcal.

9. Jajecznica z dwóch jajek, 2 plasterki bekonu z indyka, jeden tost pełnoziarnisty, jedna kawa lub herbata, woda.
Kalorie: 360 kcal.

10. Gotowany kurczak, 2 łyżki sosu barbecue, miska różnych warzyw z sosem winegret, pół szklanki brązowego ryżu, woda.
Kalorie: 395 kcal.

To były tylko przykłady potraw niskokalorycznych, które mogą ci dać zarys tego jakie produkty powinny znaleźć się w twoich codziennych daniach.