Odchudzanie dziecka


Przekarmianie w okresie wczesnego dzieciństwa może prowadzić do zwiększenia ilości komórek magazynujących tłuszcz w organizmie. Efektem tego może być otyłość. W żywieniu dziecka nie należy się sugerować jedynie apetytem dziecka ale także jego aktywnością. Dzieci z reguły szczupleją po drugim roku życia i jest to normalne zjawisko. Odchudzanie dziecka, które ma już nadwagę, prowadzi oczywiście do zmniejszenia objętości komórek tłuszczowych. Natomiast nie zmniejsza się jej liczba. Dlatego tak ważne jest aby nie dopuścić do otyłości u dziecka, gdyż kuracje odchudzające w przyszłości będą dla niego dużo trudniejsze.

Odchudzanie

Walka z nadwagą u dziecka to wielkie wyzwanie dla całej rodziny. Nim jednak rozpoczniesz odchudzanie dzieciaka, wybierz się z nią do pediatry. Ten powinien cię skierować do lekarza dietetyka. To jego zaleceń musisz się stosować podczas kuracji odchudzającej. Odchudzając dziecko pamiętajmy, że konieczne jest ograniczenie kalorii w diecie, ale także pożywienie musi dostarczyć wszystkich składników odżywczych, które są niezbędne do prawidłowego wzrostu i rozwoju organizmu młodego człowieka. Drastyczne ograniczenia u dzieci mogą skutkować niedoborem składników odżywczych i wpływać negatywnie na rozwój. Dzieciom nie wolno podawać żadnych preparatów czy też ziół wspomagających odchudzanie. Zabronione są również zabiegi chirurgiczne, np. zmniejszenia żołądka. Dietę niskokaloryczną należy wprowadzać stopniowo i należy uzbroić się w cierpliwość.

Odchudzanie

Dobrą metodą dzięki której dzieciaki zyskają lepszą sylwetkę jest spędzanie razem czasu na zabawach, grach na świeżym powietrzu. Jakakolwiek forma aktywności fizycznej jest jak najbardziej wskazana. Możemy pogodzić świetną zabawę z celem, którym jest schudnięcie dziecka. Specjaliści polecają siatkówkę, koszykówkę, tenis ziemny i stołowy oraz jazdę na wrotkach, łyżwach czy rolkach. Ważne jest wsparcie psychiczne rodziców w walce z nadwagą. Dzieci nie radzą sobie czasami z pokusami. Chwal swoje dziecko, ale nie rób tego słodyczami czy jedzeniem. Jeśli jednak dziecko sięgnie po coś słodkiego gdy nie będziesz patrzeć to nie krzycz na nie. W wyjątkowych okolicznościach możesz zgodzić się np: na kawałek czekolady - najlepiej gorzkiej, bez cukru i z dużą ilością kakao.

U dzieci nadwyżka kalorii pochodzi głównie ze spożywanych w dużej ilości słodyczy. Wszyscy wiemy, że zawierają one dużą ilość cukru, który wpływa na tycie. Trzeba jednak pamiętać, że ten sam cukier jest także w napojach, sokach itd. Dużą ilość kalorii niosą za sobą posiłki tłuste, dlatego zwróćmy uwagę na sposób przygotowania posiłków - spróbujmy usunąć nadmiar tłuszczu. Na przykład smażenie związane jest z nasączaniem potraw tłuszczem. Frytki i chipsy nasączone tłuszczem są uwielbiane przez dzieci, dlatego ważne jest ich usunięcie. Podobnie sprawa ma się z restauracjami "fast food". Warto wiedzieć, że produkty mączne jak pieczywo, makaron, ryż i ziemniaki także mają tuczące właściwości. Najlepiej skonsultować wszystko ze specjalistą dietetykiem.