Kalorie spalane na orbitreku



Trening na maszynach eliptycznych jest świetnym ćwiczeniem całego ciała. Ilość kalorii spalana na orbitreku jest co prawda nieco niższa niż na bieżni, czy rowerze, ale ćwiczone jest za to całe ciało. Zaletą orbitreka jest także to, że nie obciąża tak mocno stawów jak inne urządzenia.

Maszyny eliptyczne symulują biegania, chodzenie bez mocnego obciążana stawów jakie normalnie towarzyszy nam przy tego typu czynnościach. Pozwala to uniknąć różnego rodzaju urazów kolan, kostek. Na orbitreku możemy wykonywać trening aerobowy o dużej i małej intensywności. Wszystko zależy od ustawień na maszynie. Zobaczmy teraz ile dokładnie kalorii można spalić na orbitreku.

Jak dużo kalorii można spalić?

Ilość kalorii zależy od wielu czynników. Są to minuty spędzona na maszynie, natężenie ruchu. Jeśli chodzi o nasze ciało to czynnikami są wiek, waga, ilość tłuszczu w organizmie, płeć oraz to, czy używamy podczas treningu górnej części ciała. Oto przykładowe wartości:

- pół godzinna sesja, kobieta ważąca 70 kg spali około 380 kalorii
- pół godzinna sesja, mężczyzna ważący 90 kg spali do 500 kalorii
- pół godzinna sesja, kobieta ważąca 60 kg spali 300 kalorii
- producenci twierdzą, że podczas 1 godziny treningu można spalić aż do 700 kalorii

Lepsze maszyny eliptyczne wyświetlają ilość spalanych kalorii w trakcie treningu. Wystarczy, że ma wbudowany pulsometr i na podstawie tętna, podanego wieku, wagi, wzrostu jest w stanie estymować kalorie spalane na bieżąco. Wówczas łatwo postawić sobie cel jak np: spalę 500 kalorii i można ćwiczyć do tego momentu.

ćwiczenia na orbitreku

Wskazówki na to jak ulepszyć trening na orbitreku

Możesz próbować wprowadzać krótkie interwały z maksymalnym nachyleniem np: 30 sekund na maksymalnym wychyleniu (bieg pod górę) i 5 minut na średnim.

Innym dobrym pomysłem jest rozbicie treningu na 2 sesje, poranną i wieczorną. Może to być 15-20 minut rano i wieczorem.

Zmieniaj kierunek ruchu włączając ruch do przodu i do tyłu.

Używaj drążków do ćwiczenia górnej części ciała. Dzięki temu spalisz też tłuszcz z ramion a nie tylko z pośladków i nóg. Możesz zamiast drążków używać małych ciężarków i wymachiwać nimi podczas ruchu.