Sposoby na płaski brzuch


Chcesz zrzucić tłuszcz z brzucha i osiągnąć wymarzony płaski brzuch? Nie masz pomysłu jak to zrobić? Spróbuj zacząć od kilku prostych wskazówek, które pomogą ci w osiągnięciu upragnionego celu.

Nie oczekuj cudów, to nie są wyścigi, odchudzanie brzucha musi zająć trochę czasu. Pamiętaj, że nawet najmniejsze zmiany w twoim stylu życia będą niezbędne.

Jedz częściej ale mniej

Staraj się jeść niewielkie porcje, ale częściej np: 5-6 razy dziennie. Im częściej jesz, tym szybciej spalasz tłuszcz i poprawiasz przemianę materii. Zjedzenie 3 posiłków i 3 niewielkich przekąsek dziennie (owoce, warzywa), pozwoli ci osiągnąć równowagę energetyczną. Dzięki temu szybciej zrzucisz zbędne kilogramy i oczywiście łatwiej usuniesz tkankę tłuszczową podczas ćwiczeń.

Płaski brzuch

Jedz jogurty

Jogurty zawierające żywe kultury bakterii priobotycznych zmiejszają wzdęcia i zaparcia. Jogurty dostarczają dobrą florę z zewnątrz przez co zmniejsza się produkcja gazów w jelitach. Dzięki temu wzdęcia ustępują i brzuch znów jest płaski. Na wzdęcia występujące podczas okresu można stosować probiotyki w kapsułkach.

Sięgnij po zioła

Zioła pod postacią różnych herbatek bądź dodatek do potraw potrafią przyspieszyć proces trawienia (pobudzają wydzielanie soku żołądkowego) i wpływają pozytywnie na jelita. Zioła które mają takie właściwości to między innymi: pieprz, kminek, majeranek, bazylia, gorczyca. W trakcie całego dnia warto popijać herbatki ziołowe - mięta, kwiaty lipy i rumianku, które pozwolą pozbyć się wzdęć.

Nie pij alkoholu

Dla organizmu alholol to trucizna. Dlatego po wypiciu nawet małej ilości organizm nie przetwarza tego co zjadłaś i koncentruje isę na usuwaniu toksyn. Podnosi poziom kortyzolu (hormon stresu), któryu jest odpowiedzialny za odkładanie się tłuszczu w okolicach brzucha.

Zlikwiduj wzdęcia

Staraj się nie jeść warzyw powodujących wzdęcia - są to głównie fasola, groch, bób i kukurydza. Podobnie jesy z kiszoną kapustą, surowym kalafiorem, brokułami. Wzdęcia też mogą się pojawić po mleku np: dodanego do kawy (zawierającym laktozę). W takim przypadku można zastąpić mleko takmi, które nie zawiera laktozy. Zrezygnuj z gazowanych i słodkich napojów - najlepiej pić wodę niegazowaną, niesłodzone soki i herbatę.

Maskująca bielizna

Noś bieliznę wyszczuplającą, która skutecznie ukryje nieidalny brzuch i wyszczupli biodra. Figi zatuszują brzuch, pas wymodeluje talię a gorset pomoże ukryć niedoskonałe kształty i poprawi wygląd sylwetki. Podczas wyboru bielzny warto zwrócić uwagę by była wykończona od wewnątrz bawełną.

Zacznij ćwiczyć

Samo robienie brzuszków nie spowoduje, że będziemy mieli płaski brzuch. Najpierw trzeba się pozbyć warstwy tłuszczu, które pokrywa mięśnie brzucha. Niestety samymi brzuszkami tego nie zrobimy, dlatego ważne są inne czynniki jak dieta i ćwiczenia spalające tłuszcz (bieganie, rower itp). O tego typu ćwiczeniach, czyli treningu kardio możesz poczytać tutaj: ćwiczenia kardio.
Brzuszki są na pewno niezbędne jeśli chcesz mieć jędrny i lekko umięśniony brzuch. Ćwiczenia wykonuj codziennie (od 10 do 15 powtórzeń w dwóch lub trzech seriach).

Płaski brzuch

Masowanie brzucha

Masaż brzucha poprawia krążenie i pobudza pracę jelit - dzięki temu możesz łatwiej zlikwidować wzdęcia.
Masaż aromatyczny - wcieraj w brzuch olejek do masażu. Dzięki temu rozbijesz grudki tłuszczu, poprawisz krążenie oraz wygładzisz i ujędrnisz skórę.
Masaż w wannie - wieczorem podczas kąpieli przez kilkanaście minut masuj kolistymi ruchami zgdonie ze wskazkówkami zegara. Możesz zastosować do tego specjalne gąbki, rękawice. Masaż wyszczupla brzuch i wzmacnia mięśnie.

Trzymaj się prosto

Prawidłowa postawa powoduje, że mięśnie talii są wciąż napięte - jak podczas treningu. Podobnie ważne jest siedzenie w wyprostowanej pozycji.

Pasy wyszczuplające

Zakładane na brzuch wysyłające niewielkie impulsy elektryczne do mięśni co powoduje skurcze i wibracje. Takie pasy można kupić np: w sklepach internetowych (www.mango.pl, www.tvmarket.pl).