Kalorie spalane podczas ćwiczeń



Spalanie kalorii to proces, który cały czas ma miejsce w naszym organizmie. Nasze ciało czerpie energię potrzebną do wykonywania dziennych aktywności poprzez spalanie kalorii pochodzących ze spożywanego pokarmu. Niestety problemem jest to, że większość osób spożywa więcej energii niż potrzebuje ich organizm. Nadmiar kalorii jest przetwarzany do postaci tłuszczu, który jest magazynowany w komórkach tłuszczowych np: na brzuchu. Niestety to nie jest zdrowe dla nas. Dlatego tak istotne jest spalane tych dodatkowych kalorii a najłatwiej tego dokonać poprzez ćwiczenia. Ilość spalanych kalorii różni się znacząco w zależności od wykonywanego ćwiczenia.

Ilość spalonych kalorii podczas ćwiczenia zależy od kilku czynników jak waga ciała, poziom wytrenowania, metabolizm, rodzaj ćwiczenia, czas trwania treningu oraz jego intensywność. Pływanie, chodzenie, jazda na rowerze, bieganie spalają inną ilość kalorii. Intensywność treningu odgrywa kluczową rolę przy spalaniu kalorii. Ćwiczenia wykonywane przy dużej intensywności spalają więcej kalorii niż ćwiczenia o niskiej intensywności. Także czynników wpływających na to jest wiele i zależy kompletnie od tego, jakie ćwiczenie i jak będziesz wykonywać.

Ile kalorii spalamy podczas różnych ćwiczeń?

Bieganie

To świetny sposób na spalanie kalorii. Nie wymaga żadnego sprzętu oprócz dobrych butów. Ile możesz spalić kalorii podczas bieganie? Sprawdź tutaj:
spalanie kalorii podczas biegania

spalanie kalorii podczas biegania

Chodzenie

Podobnie jak bieganie nie wymaga dodatkowych kosztów w dodatku możesz to robić podczas normalnych czynności. Dla przykłady pojedź do pracy autobusem zamiast samochodem, przejdziesz się na przystanek i z powrotem. Inny przykład, stań daleko od bramy, wejścia tak, żeby można było przejść kilkaset metrów w obie strony itd. Więcej na temat spalanych kalorii podczas chodzenia:
spalanie kalorii podczas chodzenia

Aerobik

Aerobik to naprawdę świetne ćwiczenie, jeśli chodzi o spalanie kalorii. Są różne formy aerobiku Hi-Lo w tym aerobik w wodzie, w tańcu na stepie itd.

Tabela przedstawia spalanie dla różnych aerobików w trakcie 10 minut.
Aerobik Kobieta (55 kg) Mężczyzna (76,5 kg)
Step, wysokość 10 cm 48 66
Step, wysokość 15 cm 58 80
Step, wysokość 20cm 67 92
Step, wysokość 25cm 75 104
Taniec, high impact 94 124
Taniec, low impact 80 105

Rower

Jeśli lubisz jazdę na rowerze to jest to ćwiczenia właśnie dla ciebie. Możesz jeździć na dworze albo w domu na rowerze stacjonarnym. Prędkość oraz wysiłek mają główny wpływ na ilość spalanych kalorii.

Tabela pokazuje spalanie kalorii w zależności od treningu na rowerze i wagi
Jazda na rowerze 58kg 70kg 85kg
Rekreacyjna, mniej niż 15 km/h 236 281 345
Sportowa, więcej niż 30 km/h 944 1126 1380
Rower stacjonarny, tempo normalne 295 352 431
Rower stacjonarny, intensywnie 620 739 906

Pływanie

Pływanie to jedno z lepszych ćwiczeń spalających kalorie. Na to ile spalimy mają wpływ dystans, prędkość, styl jakim płyniemy a w końcu nawet waga. Żabka, kraul, motyle czy na plecach, rodzaj stylu ma duży wpływ na spalane kalorie. Jeśli chcesz wiedzieć więcej zajrzyj tutaj:
spalanie kalorii podczas pływania

spalanie kalorii podczas pływania

Teraz, kiedy wiesz ile kalorii możesz spalić za pomocą, jakich ćwiczeń, zrób sobie plan treningowy na cały tydzień i staraj się go trzymać. Ćwiczenia nie tylko spowodują, że nie tylko poczujesz się zdrowiej i bardziej świeżo w ciągu dnia, ale pozwolą ci spalić nadmiarowe kalorie.